
Voetballen met alpinopetje op
De Diemer Voetbal en Atletiek Vereniging (D.V.A.V., nu sv Diemen, moest na de oprichting eind juli 1931 bliksemsnel aan een voetbalveld zien te komen. Aan groen gras in en rond Diemen was er geen gebrek, maar dat was het domein van de koeien. Toch schoot een boer te hulp. Boer Pappot aan de Ouderkerkerlaan. Het was nu wel zaak het land achter zijn huis zo egaal mogelijk te krijgen. Eerst werd de sloot gedempt die het toekomstige veld in tweeën deelde. Daarvoor werd afval gebruikt dat afgedekt werd met graszoden. Inderhaast werd een houten keet in elkaar getimmerd. Douchen na afloop was er niet bij. Wel stelde de club tinnen bakjes beschikbaar om water uit de sloot te halen waarmee je je kon opfrissen. Het veld was de eerste seizoenen een aanhoudende bron van zorg. Door de gebrekkige afwatering was het veld na een flinke regenbui niet bespeelbaar. De voetballende dorpsgenoten zagen dan weer met lede ogen aan dat het bordje “Afgelast” aan het hek was gehangen. Ging de wedstrijd wel door, dan droegen sommige spelers een alpinopetje om vieze haren te voorkomen. Thuis was het immers ook vaak een gedoe met wassen.