Bewoners van de Van Dijkstraat.
Bewoners van de Van Dijkstraat.

Feest in de Van Dijkstraat

DIEMEN De bewoners van de Van Dijkstraat hebben zaterdag een straatfeest gehouden. Het feest stond in het kader van Diemen800 en werd mede mogelijk gemaakt door een financiƫle bijdrage van Stichting Diemen800.

"Het feest begon met een videopresentatie van de Historische Kring Diemen door Peter Texier over het ontstaan van Diemen. De Buurtkamer aan de Rode Kruislaan bood gastvrij onderdak en de aanwezigheid van wethouder Rick Poelwijk werd zeer gewaardeerd. Er was een professioneel programma samengesteld waarin creativiteit en actieve deelname van de bewoners op de voorgrond stonden. De tafels in de straat stonden vol met zelfgemaakte gerechten uit diverse landen. Zoveel nationaliteiten in onze straat; het was alsof de wereld hier even samenkwam! Zo waren er lekkernijen uit Rusland, Polen, Marokko, India, Indonesiƫ en Bulgarije, en natuurlijk ook Hollandse bitterballen. Voor de kinderen waren er spellen georganiseerd, zoals hoelahoepen, sjoelen en touwtrekken. Maar ook de volwassenen deden enthousiast mee; zo was het acrobatische optreden van William een absolute topper. Een andere topper was natuurlijk het muzikale optreden van het Van Dijkstraat-duo Alfons en Adriaan. Zij brachten onder meer Nederlandstalige ballades ten gehore. Maar de apotheose werd gevormd door de smartlap 'Aan het strand stil en verlaten'. Dit lied werd uit volle borst meegezongen door alle aanwezigen", aldus de organisatie.

ADVERTENTIE