Afbeelding

Het nut van SEO en een SEO-specialist

Advertorial

Als je eigenaar bent van een website of een bedrijf dat online opereert, neem je SEO waarschijnlijk serieus of ben je in ieder geval bereid te leren hoe SEO werkt en hoe je de basisprincipes van SEO op je website kunt toepassen. Maar wat is SEO precies, en hoe is het nuttig voor je bedrijf?

Waarom is SEO belangrijk?

Driekwart van de gebruikers van zoekmachine gebruikers scrollt niet verder van de eerste pagina van Google. Daarom wil je als bedrijf bovenaan de zoekresultaten komen. Want dat zal leiden tot meer bezoekers, inkomsten, likes, aandelen of andere doelen die je wilt bereiken met SEO. 

Je kunt nog zulke mooie content schrijven met de leuke foto’s en teksten. Op het moment dat jij niet investeert in SEO, is dat vrijwel allemaal voor niets. Je wordt als het ware onzichtbaar online. Wees slim en investeer in SEO.

Belangrijke punten voor SEO succes.

Het is niet iets dat je zomaar doet, een SEO-campagne kost tijd en vergt inzet. Maar op het moment dat iedereen er in investeert, kan je het je eigenlijk niet veroorloven om de boot te missen. Blijf online!

        .   Zoekwoorden

Let op de zoekwoorden die je gebruikt voor SEO. Algoritmes van zoekmachines letten op zoekwoorden die passen bij datgene waar je potentiële bezoekers op zoeken. De juiste zoekwoorden, leveren de juiste bezoekers op. 

         Linkbuilding

Focus op linkbuilding, want de algoritmes van Google geven de voorkeur aan websites waaraan andere website vaak naar toe linken. Op deze manier krijg je een goede naam, wat het goed doet bij de algoritmen van Google. 

        .   On-page SEO

Zorg ervoor dat je content op je website ‘SEO-slim’ is. Dat wil zeggen dat de content relevant is, waardevol en rijk is aan zoekwoorden. Ook is het daarnaast slim om je website te optimaliseren voor mobiel gebruik, aangezien dat bijna evenveel wordt gebruikt als computers

        .   Sociaal delen 

Maak delen op je website eenvoudig. Niet alleen maak je daarmee op een gemakkelijke manier je bedrijf bekender -doordat mensen content delen op Facebook of Instagram- maar ook Google geeft de voorkeur aan content die gedeeld wordt. Hoe makkelijker mensen op die deelknop drukken, hoe makkelijker het is dat jouw website bovenaan komt.

        .   Inhoud wint

Zorg ervoor dat de content die op je website staat, uitgebreid is. Onderzoek heeft laten dat zien dat de content met de hoogste ranking, vaak bestaat uit meer dan duizend woorden. Dus naast dat het relevante content is, moet het ook lang zijn. Dit is essentieel voor die nummer 1 positie op Google!

        .   META tags

META-tags bevinden zich op de code van elke pagina waar ze de content beschrijven. META-tags bestaan uit titel tags, headers en alt teksten. Het zijn kleine stukjes informatie die worden gebruikt door zoekmachines om te bepalen wat voor soort content op de pagina te vinden is. De META-tags moeten aan de hand van relevante zoekwoorden worden geschreven, om zo relevant en geoptimaliseerd te zijn. Op deze manier pikken de algoritmes ze op en eindigt je website met een grote waarschijnlijkheid bovenaan de pagina.

        .   Paginatitels

Besteed aandacht aan de paginatitels die je gebruikt voor je website. Dat wil zeggen dat de paginatitels die online komen, passen bij wat op de pagina’s te vinden valt. Op die manier kunnen zoekmachines namelijk nauwkeurig identificeren welke website waar hoort en vergaat de rangschikking nauwkeurig.


Het kost tijd en aandacht om je SEO goed te krijgen. Regelmatig veranderen en aandacht is geen uitzondering. Je moet ervoor zorgen dat je website altijd SEO up-to-date is. Het is daarom slim om als bedrijf een vakkundige SEO-specialist in te huren die dit allemaal voor jou doet. Zodat je zichtbaarheid wordt vergroot, je meer leads genereert en je inkomsten vergroot.

Uit de krant