Partnerbijdrage

Sapkuur

  Partnerbijdrages

Tijdens een sapkuur zelf drink je in principe alleen maar (biologische) groentesappen, groentesoepen, shotjes en kruidenthee. Wil je tijdens het detoxen toch op wat vastere voeding knabbelen en heb je veel trek? Kies dan voor rauwe (biologische) groenten zoals komkommer, bleekselderij, wortel of paprika. Of maak een gezonde salade met veel donkergroene bladgroenten, verse kruiden, nootjes, zaden, avocado en een zelfgemaakte, gezonde dressing. Groene smoothies of extra groentesoepjes zijn ook verantwoorde aanvullingen op je sapjes. Laat andere (ongezonde) snacks en tussendoortjes staan tijdens de sapkuur. Zo kan je lichaam zich focussen op het ontgiften. Na het sapvasten bouw je het eten van vast, gezond voedsel langzaam weer op. De detox recepten die we je per e-mail toesturen helpen je een eindje op weg. Hieronder lees je meer over het verloop van onze sapkuren.

Sapkuur ervaringen 
Sapkuren kunnen door iedereen anders ervaren worden. De één heeft nergens last van, terwijl de ander een aantal verschijnselen kan krijgen. Denk bijvoorbeeld aan hoofdpijn of spierpijn. Als je veel afval- of gifstoffen in je lichaam hebt, kunnen deze verschijnselen langer duren. Dit komt doordat er ook meer afgevoerd moet worden. De hoeveelheid afvalstoffen/gifstoffen die je lichaam bevat, is afhankelijk van een aantal factoren. Bijvoorbeeld hoeveel je drinkt, als je veel rookt, vet of ongezond eten eet en nog veel andere factoren.

Wanneer je dus veel gifstoffen bevat, zullen de eerste dagen wellicht wat minder fijn zijn. Maar na deze dagen zul je ervaren dat je meer energie hebt en je een gezonder en ‘schoon’ gevoel van je lichaam ervaart.

Afvallen met sapkuur
Een sapkuur helpt niet alleen bij het detoxen van je lichaam, maar ook zeker bij het afvallen. Je vervangt namelijk alle maaltijden door gezonde sappen. Je krijgt veel vitamine, mineralen en voedingsstoffen binnen. Terwijl je ook veel gifstoffen die je dik maken niet binnenkrijgt. Veel sappen in een sapkuur zijn namelijk koolhydraatarm en bevatten haast geen suikers of vetten.

Ook na een sapkuur is het makkelijker om gezonder te blijven eten. Je lichaam is er door de sapkuur meer aangewend om gezondere maaltijden naar binnen te krijgen dan zware, ongezonde maaltijden. Het is daardoor makkelijker vol te houden. Je houdt in veel gevallen een gezonde leefstijl over van een sapkuur!

Meer berichten