Afbeelding
Partnerbijdrage

Van oud bedrijfspand tot hippe kantoorstek. Dit doet een projectinrichter

Algemeen

Zakendoen gebeurt steeds meer online. Vergaderen via skype, contracten uitwisselen via de mail en in- en verkopen doen via online marktplaatsen. Om de haverklap horen we dat fysieke winkelketens zijn gesneuveld door de niet te stuiten opmars van webshops. Toch is bij al dat online geweld het kantoor of bedrijfspand voor veel ondernemingen nog altijd een belangrijke etalage. Dat geldt voor (potentiële) klanten, maar vooral ook voor de eigen werknemers. 

Het is zelfs belangrijker dan ooit om aandacht aan de sfeer op kantoor te besteden. Met name Google gaf het goede voorbeeld door haar hoofdkantoor te veranderen in een heuse speeltuin voor de werknemers. Mede daardoor is het nu helemaal in om van de werkplek een soort tweede thuis te maken. Experts, adviseurs en bureaus worden ingeschakeld om van een saai gebouw een bruisende bedrijfsomgeving te maken.

Ook in Diemen krijgen steeds meer oude bedrijfspanden en kantoren op deze manier een nieuw en tweede leven. Marktexpert De Projectinrichter geeft inzicht in de twee belangrijke overwegingen die daarbij een rol spelen.

Het belang van ergonomie en duurzaam gebruik

Kantoorinrichting die de werknemers op de eerste plaats zet, gaat verder dan het leveren van kantoormeubilair. Bij De Projectinrichter staat ergonomisch verantwoord kunnen werken altijd centraal. Dat zorgt immers voor tevreden, vitale werknemers en is daarmee van essentieel belang voor de productiviteit. 

Er wordt daarom alleen gewerkt met topmerken als Vitra, die ergonomie net zo hoog in het vaandel hebben staan. 

Omdat de aanschaf van dergelijk kantoormeubilair vaak een flinke investering met zich meebrengt, biedt De Projectinrichter bovendien een oplossing om ergonomisch verantwoord werken voor iedereen haalbaar te maken.

De investering betaalbaar maken

Goedkoop is vaak duurkoop, zeker als het om kantoormeubelen gaat. Iedereen begrijpt wel dat een keukentafel van een paar tientjes minder geschikt is om aan te werken dan een verstelbaar bureau van het vooraanstaande merk Voortman. 

Toch kan het verleidelijk - of soms zelfs noodzakelijk - zijn om voor een lager segment te kiezen. Dat geldt zeker voor startende ondernemingen. Het leasen van het kantoormeubilair kan dan een uitkomst bieden. De kantoorinrichting wordt dan voor een maandelijks bedrag in lease genomen zodat je het niet in één keer op hoeft te hoesten. Zo hoeft een startende bedrijf niet al zijn kapitaal uit te geven aan de inrichting van het bedrijfspand en kan er tegelijkertijd verantwoord worden omgegaan met de belangen van de kersverse werknemers. 

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Op de website van De Projectinrichter maakt u eenvoudig een afspraak voor een persoonlijk advies op maat, waarin u samen met een expert bepaalt wat uw ideale oplossing is. Ook voor andere specialismen - denk aan verbetering van de akoestiek, het creëren speciale concentratie- of belplekken en het optimaliseren van de lichtvoorziening - bent u bij De Projectinrichter aan het juiste adres.

Afbeelding

Uit de krant