Afbeelding

Online marketing wordt steeds belangrijker voor ondernemers

Advertorial

Het lijkt nog zo kort geleden dat je als ondernemer het vooral moest hebben van mond tot mond reclame en natuurlijk van een goede dienstverlening en goede producten. Maar vooral sinds de uitbraak van corona in 2020 is het online winkelen en zoeken naar diensten enorm toegenomen. Het is voor bedrijven dan ook heel belangrijk om online goed gevonden te worden. Hoe je dat aanpakt hangt sterk af van het product of de dienst die je aanbiedt en voor welke doelgroep die bestemd is. Je kunt er zelf mee aan de slag gaan of de hulp van een deskundige inschakelen.

Hulp bij je online marketing

Veel ondernemers in het MKB weten niet hoe ze de marketing voor hun bedrijf het beste kunnen aanpakken. Het risico bestaat dat er wordt gekozen voor marketing tools die geen zoden aan de dijk zetten. Op de website dtchdigitals.com kun je lezen welke opties er zijn en hoe je het in de markt zetten van je bedrijf goed aanpakt. Door te kiezen voor strategieën die bij jouw dienstverlening en doelgroep passen, bereik je een veel beter resultaat. Dtch Digitals heeft in de afgelopen jaren heel wat knowhow verzameld om bedrijven optimaal te ondersteunen bij het verbeteren van hun online vindbaarheid.

Zet de strategie eerst op papier

Laat je als ondernemer niet overrompelen door een telefoontje van een marketingbedrijf. Meestal komt zo’n gesprek ongelegen. Je bent met heel andere dingen bezig en de kans bestaat dat je akkoord gaat met dingen waar je niet goed over hebt nagedacht. Daar komt nog bij dat je het risico loopt dat de kosten fors hoger uitpakken dan je in gedachten had. Als dan ook nog eens blijkt dat de ingezette marketing tools geen resultaat opleveren dan is dat zeker niet goed voor je humeur. Het is belangrijk om vooraf na te denken over de mogelijkheden voor online marketing. Wat verkoop je? Wie vormt je doelgroep? Hoe bereik je die het beste? Pas als je op dit soort vragen antwoord hebt kun je nadenken over een goede marketing strategie.

Marketing via social media

Vrijwel iedereen die beschikt over een smartphone of tablet heeft een account op één of meer social media platforms. Maar er zijn wel degelijk verschillen. Als je je vooral op jongeren richt dan vind je die vandaag de dag vooral op TikTok, Snapchat en soms op Instagram. De wat oudere generatie is te vinden op Facebook en Instagram. Daarnaast is het ook belangrijk om je doelgroep aan te spreken op een toon die bij ze past. Op social media is het overigens niet heel gebruikelijk om in de u-vorm te communiceren. Natuurlijk zitten er ook oudere mensen op deze platforms, maar toch wordt in vrijwel alle gevallen voor de je-vorm gekozen. Ook het gebruik van afbeeldingen is belangrijk. Berichten zonder afbeelding worden doorgaans veel slechter gelezen dan die met een plaatje of foto.

Uit de krant